Tartózkodási engedély – avagy a kálvária második lépcsőfoka

Most már török feleségként reménykedtem, hogy a tartózkodási elintézése egyszerű és gyors lesz. Háátttttt…… Itt is városonként eltérhetnek a kért dokumentumok.
Kezdődhetett a versenyfutás az idővel, 5 napom maradt hátra, hogy lejárjon a turista vízumom. Eddigi statisztika azt mutatta, hogy legalább egyszer, de előfordult, hogy kétszer is vissza kellett menni, mert a kolléga ezt elfelejtette el mondani, hiányzik még az a papír, stb… Hál istennek most elsőre letudtuk.

Házasként, ami szükséges:
  • -       Lakcím igazolás ( Nüfus Kayıt Örneği)
  • -       Biztosítás (Sigorta)
  • -       Kimlik/Útlevél (+ fénymásolat)
  • -       Házassági dokumentum (aile cüzdan)
  • -       Fizetési kimutatás a férjemtől (maaş bordrosu)
  • -       4 db biometrikus fénykép
  • -       Adószám (vergı numara)

Első körben, hogy ne kelljen minimum 700 TL-t fizetni a biztosításra, ezért házasként a férjem biztosítása lesz az én biztosításom is. Ehhez be kell menni az illetékes Sigorta-hoz és bemutatni a házassági papírt, bemondani a yabanci kimlik numara-t és ezzel meg is történt. Valamint erről egy igazolást kell kérni.
Az első bökkenő akkor jött mikor a férjem a Nüfus-ba le akarta cserélni a személyi igazolványát, hogy bele legyen írva, hogy házas. Erre azt mondták neki, hogy még nem küldte le az Evlendirme Dairesi, így még nincs a systembe a házasság. Hiába van ott a papír, az nem számít, 10 napon belül… De 10 napunk már nem volt. Próbáltuk felhívni a bevándorlási hivatalt, hogy nagy gond-e, ha nem lesz kicserélve a személyi igazolvány, de természetesen nem vették fel a telefont. 2 nap próbálkozás után végre felvették a telefont és szerencsére nem csináltak belőle problémát.

Beszereztünk mindent, irány a bevándorlási. Mire sorra kerültem egy nem túl szimpatikus fapofa hölgy ablakához kerültem, aki lecsekkolt mindent, hogy megvan-e az a papír és emez és a fénykép? Mondom igen. Erre ő akkor mutassam meg. Persze nem fogadta el a fényképet és elküldött, hogy csináltassak olyat, ami biomertikus. Mondom rendben, de addig adjon sorszámot. Az felejtős, majd ha visszajöttem és bemutatom a biometrikus fotókat, majd akkor… Na jó, vettem egy nagy levegőt kirohantam a legközelebbi fényképészhez, majd ott a kezembe nyomtak szinte ugyan olyan fényképet, mint amilyet vittem. Újabb sorban állás, most egy másik nő ült ott, akinek már az volt a kérdése, hogy hoztam- e olyan igazolást, amin írva van, hogy megváltozik a nevem. Mondom, az benne van a házassági dokumentumban és különben is mikor felhívtuk őket telefonon ilyen papírt nem említettek. Egy pofavágás után, nagy kegyesen adott sorszámot. Szerencsére nincs most szezon és gyorsan ment a sor. El sem hittem, mikor az ügyintéző ránézett a papírokra és elsőre elfogadta és nem kötött bele semmibe. Már csak a fizetés maradt hátra.

Most jött a fekete leves. A kasszához igyekezve feltűnt, 3 fizetni valót is kaptunk. Gyorsan visszasiettünk az ügyintézőhöz kérdőre vonni, hogy mi ez a nagy összeg.
  • -       55 TL a plasztik kártya ára
  • -       363 TL a 2 éves tartózkodás ára
  • -   353 TL na ez nem volt világos. Ismételten törvényváltozásra hivatkozva kell befizetni. Jött a kérdés, hogy ugyan mire, mert legálisan tartózkodok az országba. Mivel tavaly hagytam lejárni a tartózkodásimat, átmentem Meis szigetére és turista vízummal jöttem vissza és most újra tartózkodásit hosszabbítok. Na ezt így nem lehet az új törvények szerint. Pedig tavaly itt a bevándorlásiba tanácsolták, hogy csináljam így… És különben is teljesen mindegy, mert amit kiadnak. azt be kell fizetni, ha akarok tartózkodásit.
Nagyot nyelve hát befizettük. Visszavittünk a számlát és megkaptam a kis papírocskát, hogy 3 hónap múlva mehetek a kész kártyáért. Ezek után ez a 2 év jól is jön, mert a bevándorlási hivatal közelébe sem akarok menni. Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de itt már a lehúzásra mennek a dolgok…


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei