Tartózkodási engedély


Ismételten a tartózkodási engedély meghosszabbítása előtt álltam, mivel lejárt a munkavállalási engedélyem, szükségem van az ittléthez turista tartózkodásira . Egyszer már írtam erről a témáról, de most egy kicsit konkrétabban mik is kellenek hozzá, és milyen nehézségei vannak a tartózkodási engedély intézésének.


Először is, ha valaki Ikamet-et (tartózkodási engedély) szeretne, vegyen egy nagy levegőt, kitartást és türelmet. Itt sem mennek könnyen a hivatalos dolgok intézése, bár hála Istennek nem kell fél napokat sorban állni, mint Magyarországon, de itt is megvannak a buktatók…

A tartózkodási engedélyt minden városban az illetékes Emniyet Müdürlüğü-ben , a Yabancılar Şube Müdürlüğü részen kell intézni. Itt Antalyaban, ez Uncalı kerületben található.


Amire szükség van:
  • meg kell venni a kék kiskönyvet (ez maga a tartózkodási engedélyt igazoló kiskönyv). Ha már megvan, akkor nem kell új, csak ha betelik. Ez jelen pillanatban 150 líra.
  • bankszámla kivonat (extre), melyen természetesen pénznek is kell lennie. Vagy elfogadnak egy pénzváltást (euro, dollár) igazoló szelvényt is, persze az összegnek a kért tartózkodási idő fejében kell lennie. Ez 500 dollár/hó összegben van megállapítva.
  • adószám (Vergi numarası)
  • néhány fénykép
  • útlevél, mind a képről és mind a belépéskor kapott vízumról 1 fénymásolat

Nekem már megvolt a kék kiskönyvem így nem kellett azt megvenni. Megvolt a bankszámla és az adószám is. Ezeket egyszer kell elintézni és utána könnyebben megy minden.

November 15-én járt le a munkavállalási engedélyem, így 1 nappal előtte elmentünk egy kedves barátnőmmel, aki a kollegám is egyben az Emniyet Müdürlüğü-be elintézni a hosszabbítást. Először ahhoz az ablakhoz kell menni, ahol adnak 2 papírt. Az egyik, hogy mi célból kéred a tartózkodást (munka, turista, házasság, stb… és mennyi időre), a másikon az adatokat kell kitölteni (név, cím, telefonszám, anyja neve, apja neve, stb…).


Majd visszamenni ugyan ehhez az ablakhoz, és itt adják a sorszámot, utána csak kivárni, míg sorra kerülünk. Itt jött az első csavar. Az ott ülő, nem túl intelligens kishölgy nézett, mint borjú az újkapura, hogy most ő mit csináljon. Hogy lehetne a munkavállalási engedélyből turistát csinálni. Hát egyszerűen IPTAL (törlés) a munkavállalási, másik pecsét és máris turista az engedély. Erre a kishölgy azt így nem lehet, meg kell várni, amíg lejár utána lehet csak hosszabbítani. De ember, holnap lejár!!! Azt akkor sem lehet, menyjünk vissza 15-e után. Vagy vigyünk egy igazolást, hogy már nem dolgozunk a cégnél.

Jah, szezonmunkát végzünk, vége a szezonnak, lejár 1 nap múlva a munkavállalási, minek a papír??? Kérdeztük, hogy azt miért nem lehet, hogy itthagyjuk a papírokat és csak 2 nap múlva kezdik el intézni? Természetesen ilyet sem lehet. Kicsit csalódottak voltunk, de hát mit is tegyünk???


Folyt köv 4 nap múlva. Ha lejár a tartózkodási akkor sem kell aggódni, mert mindenféle büntetés nélkül 15 napig még az országban lehet maradni. Mi 4 nap után mentünk vissza, hogy tuti 15-e után legyünk. Szerencsére csak számot kellett kérni, mert már ki voltak töltve a papírok. Hála Istennek egy kedvesebb és egy munkáját jobban értő ember ablakához kerültünk. Beadtuk a papírokat, egy szokásos ellenőrzés, megvan-e minden. Utána adnak egy szelvényt, amire rá van írva mennyit kell fizetni. Ezt az összeget a napi dollár árfolyamához viszonyítják. Nekem a 6 hónapos turista tartózkodási engedély 91 lírába került.

Ezzel a kis szelvénnyel el kell baktatni a pénztárhoz, újra kivárni a sort, kifizetni a megállapított összeget. Ekkor kérik el az adószámot, majd a mellette lévő ablaknál megkapom a kifizetést igazoló dokumentumot. Majd fogom ezt a dokumentumot és visszaviszem ahhoz az emberhez, akitől a fizetésről szóló bizonylatot kaptam. Ilyenkor már nyert ügyem van, még egy szignó, majd kiállítanak egy papírt, hogy mikor mehetek vissza a kész, meghosszabbított Ikametért, ennyi. Nekem 1 hét múlvára adtak időpontot.


Lehet, kicsit bonyolultan hangzik, de nem akkora ördöngösség. Próbáltam lépésről-lépésre leírni a papírok intézésének a menetét. Remélem sokaknak tudtam segíteni…


Egy kis segítség:

Annak idején nehéz volt elintézni a bankszámla nyitását, mert a legtöbb bank kér tartózkodási engedélyt. Na, de a tartózkodásihoz kell bankszámla. Ilyenkor vagy valaki visz egy pénzbeváltási bizonylatot, melyet döviz-ben (pénzváltó iroda) tud beszerezni, így megoldható a tartózkodási és utána lehet bankszámlát nyitni. Én mindenképen bankszámlát akartam nyitni, a legtöbb bankban NEM-et mondtak, de a GARANTI bankban sikerült elintézni. Azóta elvileg nem kell tartózkodási a bankszámla nyitásához, de bank válogatja. Az orrom alá toltak egy 100 oldalas paksamétát, amit laponként szignóznom kellett. PFFF… Beletelt egy kis időbe, de meglett.


Adószám beszerzése: ez a hivatal Antalyaban Konyaaltı részen található. Párommal mentünk, oda kellett egy pulthoz állni és mondtam, hogy adószámot szeretnék. Az útlevelem és a vízumomról kellett egy fénymásolatot adni, valamit bemondani egy címet, és már ki is állították az adószámot. Mindössze 10 percet vett igénybe.

Fényképet bármelyik sarki fényképésznél lehet csináltatni, 8 és 12 darabos igazolványképeket lehet kérni. A 8 db-os 8 líra. Vagy, ha van egy régi kép bescannelik és annyit csinálnak, amennyit kérek. Szintén nem drága.

Megjegyzések

  1. Szia Laura!

    Tartózkodási engedélyt és munkavállalási engedélyt kint is lehet kérni, vagy muszáj itthon elintézni?
    Előre is nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia Zita. Munkavállalásit csak otthon a követségen, tartozkodásit lehet itt is törökbe.

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok!
    Nekem az lenne a kérdésem, hogy ahhoz hogy kint tartózkodási engedélyt kapjak, kell-e állandó magyarországi lakcím?
    Köszönöm előre is.

    VálaszTörlés
  4. Üdvözlet minden online nézőnek, Gyurcsi Anna Mária vagyok, Budapesten vagyok, itt vagyok, hogy megoszthassam nekem dr. Igbinovia által végzett nagyszerű munkát. Három éves házasság után a férjemmel két gyerek van együtt, a férjem furcsán viselkedett, másokkal kimenvén, nőkkel és abbahagyta, hogy hideg szeretetét keltsen nekem, több alkalommal azzal fenyeget, hogy elválhat tőlem, ha merem megkérdezni tőle a kapcsolatait. más nők, teljesen pusztultam és zavart voltam, amíg egy régi barátom elmondott nekem Dr. Igbinovia-ról, aki segíti az embereket az elveszített kapcsolat visszaszerzésében és a házassági problémák megoldásában. Először meglepett, és megkérdezte magamtól, létezett-e valami ilyen, de úgy döntöttem, hogy kipróbálom, amikor felvettem a kapcsolatot, mindent elmondott nekem az életemről, annyira meglepett voltam, és azt mondta nekem, mit tegyek a három nap alatt, amit helyesen tettem. és az utolsó napon 48 órán belül a férjem visszajött hozzám, és elnézést kért mindaztól, amit mondott nekem. És most abbahagyja a beszélgetést más nőkkel, és most boldogan hagyunk együtt .Dr igbinovia megoldotta a válási problémát is, és ő gyógyított olyan jelentéktelen betegségeket is, mint a rák, a HIV / AIDS, a terhesség problémája, vegye fel a kapcsolatot vele, ha közvetlenül segítségére van szüksége a WhatsApp / Viber neki +2348144480786, vagy e-mailben, doctorigbinovia93@gmail.com annak köszönhetően, hogy időt töltöttél nekem .....

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok, ezt nem tudom magamban tartani! Soha nem hittem az online kölcsönben, amíg nem találkoztam Christy Waltonnal, aki segített nekem 30 000 eurós kölcsönben, és ma boldog vagyok, ha bármilyen pénzügyi segítségre van szüksége, itt az e-mailje : (christywalton355@gmail.com)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei