Lakáskeresés

Furcsa volt hozzászokni a háztartásbeli dolgokhoz, mire megbarátkoztam vele, addigra minden újra változik, hiszen lassan kezdek dolgozni... Teszem hozzá már épp ideje.
Az utóbbi időben szinte minden időnk a lakáskereséssel telt, ami nem könnyű, határozottan nehéz. A legtöbb török gyanakvó, nem szivesen adja ki a lakását, bár hirdetnek mindenhol.
Először próbáltunk ügynökség 'Emlak' által lakást keresni, de voltunk vagy 30 helyen, de nem találtunk olyat, amilyet gondoltunk vagy rossz helyen volt, vagy drága volt vagy hatalmas nagy. Hozzáteszem 1+1 vagy 2+1 -es lakás az olyan ritka mint a fehér holló, alaphangon a lakások 100 m²-nél kezdődnek. Kiderült, hogy a kedves ügynökség is minimum 500 lira közvetitői dijat kér. Mivel nem dúskálunk a pénzben, úgy döntöttünk, hogy magunknak megkeressük a mi kis ideális lakásunkat. És majd a tulajtól (sahibinden) kibéreljük.
Ekkor kezdődtek a megpróbáltatások... Párszor kinyilt a bicska a zsebemben, ahogy hozzáállnak a lakástulajok az emberhez.
Utólag már mosolygok rajta, de volt nap mikor már eret akartam vágni.

Én úgy gondoltam (naivan), odamegyünk, ha tetszik a lakás akkor megállapodunk a pénzben, megirjuk a szerződést és utána mindenki megy a saját útjára. De Törökországban nem igy működik.
Itt a pénz az utolsó dolog, amivel foglalkoznak, a legfontosabb az volt mindenkinek, hogy honnan jöttünk, mit dolgozunk és házasok vagyunk-e.

Ha telefonon érdeklődtünk akkor először megkérdeztük volna, hogy hány szoba van, mennyibe kerül, de addig nem is válaszoltak, mig meg nem modjuk, hogy össze vagyunk-e házasodva mert az fontos, mit dolgozunk, milyen garanciát tudunk adni, stb... A 20. ilyen esetnél, Kadir lángolt már az idegességtől és kezdett kibújni belőle az 'ördög'. Mondja a tulajnak, válaszoljon már, hogy mekkora az a rohadt lakás és mennyibe kerül, ha megfelel nekünk akkor jöhetnek a kérdések. De mintha meg sem hallotta volna és folytatódott a kérdéssorozat, erre párom lecsapta a telefont, és fél órát mérgelődött.
A sikeresebb lakáskeresés miatt már azt hazudtuk, hogy házasok vagyunk, de mindenki kérte a házassági papirokat. Pech....
Volt akinek az volt a baja, hogy Kadir Batman-ból származik, valakinek, hogy én vagyok külföldi, valakinek az, hogy nem akarunk 1 évre szerződést al
áirni... Szóval mindig találtak valami kifogást. 1 hónap ezzel telt el, kudarccal és stresszel.
Ami tényleg kicsapta a bisztositékot, Lara-n találtunk egy helyes kis lakást, 2x voltunk ott, mindkétszer megvárattak minket, legalább 1,5 órát. De lenyeltük a békát. És annyit variáltak, amitől már nekem a második alkalommal el is ment a kedvem, de párom mindenképpen lakást akart szerezni ennyi csalódás után. Elmondtuk, hogy milyen szituban vagyunk, hogy nem vagyunk házasok, és szóljon vissza, ha megfelel a mi szitunk. Kadir nem bérelheti ki ezt a lakást mert nem házas (Bekar), és bekar-oknak nem adn
ak ki lakást. Akkor a következő verzió volt, hogy én mint egyedülálló külföldi szeretném kivenni a lakást. Igy visszaszóltak, hogy rendben vigyük a pénzt. De ekkor jött a hideg zuhany. Közölték, hogy a számlákat a nevemre kell vennem, viszont mivel turistaként vagyok ott ez nem lehetséges, ezért van itt Kadir, hogy majd ő ezt megteszi és vállalja a felelősséget. De a tulaj egy idióta volt, erősködött, hogy csak ikamet ellenében adja ki a lakást, amim még nincs, de meglesz, ha elkezdek melózni. De a pasi elvárta volna, hogy a főnököm személyesen menyjen el hozzá és adja irásba, hogy felelősséget vállal értem, ami lehetetlen. Még én sem találkoztam a nagyfőnökkel, neki 1000 más gondja baja van. Párom megkérdezte ettől a pasitól ha az ő alkalmazottja keres albérletet és forditott a helyzet ő elmenne-e személyesen, és vállalná-e a felelősséget, természetesen nemet mondott. De tőlem ezt elvárja. Hozzáteszem ez a pasi egy hotel tulajdonosa is és 16 lakása van amiket kiad. De a vége az lett az egésznek, hogy ő fenyegetett meg, hogy örüljek ha nem jelent fel a rendörsé
gen, hogy turistaként, ikamet nélkül (amivel persze semmi baj és nem törvénybe ütköző) akarok lakást bérelni, és az igy nem működik. Ekkor szépen felálltunk és köszönés nélkül eljöttünk, ez már sok volt.
Olyan volt az egész, minta valami milliós üzletet kötnénk, annyi minden garanciát kér, pedig csak egy nyomorult lakást akartunk, hogy nyugodtan tudjunk élni. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ.

Ekkor már nagyon szomorú voltam, hogy mindenhonnan elutasitanak benünket, mintha valami leprások lennénk. Én, ha ki szeretném adni a lakásom, az a lényeg, hogy rendesen fizessenek az ott lakók. De itt, a mi esetünkben ez volt a legutolsó dolog.

Már nagyon ideges és stresszes voltam, mivel kiderült, hogy a vizum intézése miatt 12-én Magyarországra kell utaznom, és mikor visszajövök rögtön már dolgozok is. Viszont lakás meg nincs. Meg ha véletlenül találunk is, azt még be kell rendezni meg kitakaritani... Szóval nagyon fogy az idő és mindenhonnan csak a negativ visszajelzés jött.
Ekkor jött az áttörés. Párom egyik ismerősének az apja árulta a lakásukat, de jó pár hónapja üresen áll és vevő meg nincs. Ez volt a szerencsénk, mivel ismerik a páromat, tudják, hogy normális, nem lesz lelakava a lakás, nem gond,hogy nem vagyunk házasok és hogy én külföldi vagyok. És mivel úgy is el szeretnék adni, az sem baj, hogy csak 7 hónapot fogunk ott lenni. Halllllelujjjaaaa.

Hát nem egy kicsi lakás. 3+1 szoba, 2 erkély, stb Kaleici-ben van, nem messze a tengertől, és még baráti alapon jó árban is kaptuk meg... Marha nagy kettőnknek, de a lényeg, hogy van OTTHONUNK!!!!!!!
Mivel ez 11-én volt, másnap mentem Magyarországra, mindent Kadirnak kellett megcsinálni. Megvenni a bútorokat, mosógépet, szekrényt, ülő garnitúrát, függöny, szőnyeg, stb. Amitől tartok is mert jobb szeretem ezt én is látni és intézni. Párom nagy boldogsággal közölte, hogy kész az otthonunk, berendezte és várja, hogy visszaérjek, mert egy szép, berendezett lakással akar meglepni.
Kiváncsian várom, pár nap múlva kiderül.....

Megjegyzések

  1. Ez aztán macerás volt kedves Lara!
    Remélem a következő bejegyzésed arról szól majd, hogy tetszik a páros által berendezett otthon!
    Törökországban csodaszép kelméket láttam, a függöny, pléd, szőnyeg terítő nagyon barátságossá teheti, ráadásul nem is olyan iszonyú drága, mint itthon.
    Lakás bérbeadás - sajnos a másik oldalról vagyok érintett.
    Drága szüleink eltávoztával három ingatlan "szakadt" a nyakunkba. Ez nem lenne gond, sőt, ha el lehetne adni prímán kifizethetnénk a mi lakáshiteleinket. De a piac áll, jóval áron alul sem mozdul semmi.
    Négy bérlővel volt kapcsolatom az elmúlt közel két évben, ebből egy fizet rendszeresen!
    A legutóbbi éppen most lépett le, egy fillért sem fizetve, még szerencse, hogy az első dolgom volt a rezsi számlákat a nevére íratni. Most meg hajkurászhatom a kulcsért...
    Remélem Ti ott jól fogjátok érezni magatokat és a tágas lakás előnyeit is élvezitek.
    Ha lehet vond be párodat a házi teendőkbe.
    Ott fogsz dolgozni, amiről tavaly írtál?
    Nagyon szeretnék nyaralni a török tenger parton. Az elmaradt bérleti díjat eredetileg arra szántam (volna), hogy végre meglepjem magam egy jó kis nyaralással.
    Milyen nyelvismeret szükséges a munkádhoz?
    Minden jót kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Márta, köszönöm hozzászólásod. Nagyon nehéz volt tényleg lakást keresni, és remélem a sok stressz és mérgelődés után már valami jó fog történni. És remélem a következő bejegyzés tényleg a pozitiv dolgokról szol. :)
    Sokszor úgy éreztem, hogy lenéznek minket, volt aki azt mondta, hogy csak rendőrnek vagy csak közalkalmazottnak adja ki a lakást. Holott már mindenhova úgy mentünk, hogy 4 hónapot előre kifizetünk. Akinek pénzre van szüksége ezt be kell vállalni. Ugyan úgy nem ismeri a tulaj a többi bérlőt, nem tudja, hogy rendes emberek-e vagy sem. De még igy sem sikerült lakást szerezni, hogy előre kifizetünk egy csomó pénzt. De hál istennek túl vagyunk rajta és van lakás. :) És nem kell stresszelni ez miatt.

    Remélem kézre tudod keriteni, aki lelépett fizetés nélkül, sajnos az ilyen szemetek miatt nem kap vagy nehezen kap a rendes ember lakást.

    Igen ott fogok dolgozni, ahol tavaly,úgyhogy már ismerős lesz a terep. Angol mindenképpen kell a törököt meg tanulgatom.

    Ha sikerül kijutnod Törökországba mindenképpen tudasd velem. Nem fogsz csalódni az országban.
    Addig is minden jót kivánok neked és szép napot!

    VálaszTörlés
  3. Az egyik ingatlanos ismerös szerint most nagyon megnehezült a lakast berelni kivanok dolga, mert 2011-ben az lett a divat, hogy csak közalkalmazottaknak, vagy közalkalmazotti kezessel (neha kezesekkel!) rendelkezöknek adnak ki lakast.

    Mi is megneztünk egy parat, de nem jartunk sikerrel.

    Az is igaz, hogy az emberek többsege honapokig nem fizeti a rezsit meg a szamlakat, aztan egy szo nelkül tovabball...

    VálaszTörlés
  4. İgen ebben igazad van, de szinte mindenhova ugy mentünk, hogy elöre fizetünk. De igy sem jartunk sikerrel. Amit irtal, vagy közalkalmazottnak vagz rendörnek adjak ki a lakast vagy olyan turıstaknak akık honapokra jönnek. İgy ezek mellett nekünk nem sok esélyünk volt.. De a lényeg hogy megvan a lakas. Szép napot neked..

    VálaszTörlés
  5. Hat igen, nem art sok ismeröst összegyüjteni, mert idekint sok esetben csak szivessegekkel jutnak az emberek egyröl a kettöre.

    Nagyon elveztem olvasni a blogodat, fel is tettem egy ide vezetö linket az oldalamra: http://nagyutazas.wordpress.com/

    VálaszTörlés
  6. Örülök, hogy tetszık a blog. én is kiraktam a tied. Ankarai Egyetemre jart az egyık kolegam (erasmus). :)
    Hamarosan jön az élménybeszamolo a csodas NAGY lakasunkrol.... Ja és addig is gyüjtöm az ismerösöket idekint. :)
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  7. Gratulálok Lara nektek!
    Biztosan szép lesz a lakás és otthonos.Ne izgulj. :)) Aztán beszámolót kérünk :))
    Már várom!!4
    Üdv és mindent jót: Nushe

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik a blogod, most olvastam végig az egészet. Remélem minden rendben lesz a lakással! :) Sok boldogságot Nektek!

    Lenne egy kérdésem feléd és mindenki más felé aki még nézegeti a blogot: Tudna nekem valaki segítséget adni ahhoz, hogy töröknek meghívólevélhez nekem miket kell intéznem? Mindenhol más infók vannak :( Török a kedvesem, és katonaság után jönne hozzánk nyáron.
    Köszönöm a segítséget!!! :)

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm lanyok a hozzaszolasokat. İtt is a beszamolo a lakasrol képekkel illusztralva...
    Noémi sajnos nem tudok ebben segiteni mert a parom még nem volt Magyarorszagon. én jöttem mindik ki.
    Szép napot nektek.

    VálaszTörlés
  10. Ben bir Türküm ve Türkiye'de yaşıyorum.Fakat bu yazılanların doğru olduğuna inanmıyorum.Türkiye'de belki az sayıda evi evli olmadığınız için kiralama konusunda sorun yaşayabilirsiniz fakat satın alma konusunda sorun yaşayamazsınız.Böyle şeyleri neden yazdığınızı anlamıyorum.Böyle bişey yok. Amacınız Türkiye'yi kötü tanıtmak mı !!! ?. Bu anlamsız ve gereksiz ...

    VálaszTörlés
  11. ha nem hiszed, akkor nem...... DE ez történt..... Jo ideje én is itt élek és szeretek itt lenni, de ha belegondolok, hogy megint lakas kellene keresni összeszorulna a gyomrom. Tényleg nem egyszerü.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei