Mi is a leglátogatottabb nevezetesség?


A minap olvastam egy érdekes cikket a dél-törökországi látnivalókról. Csináltak a törökök egy kis számolgatást, hogy a líkiai területekről elindulva egészen Alanyaig, mik a leglátogatottabb múzeumok, antik városok, látnivalók és ezek mennyi bevételt eredményeztek az országnak 2012-ben. :)


A statisztikák szerint a Szent Miklós templomában, Demrében fordultak meg a legtöbben, szám szerint 485.052-en. Itt található Szent Miklós szarkofágja, több fali freskó, oltár és még 2 másik szarkofág. Az oroszok számára nagyon fontos zarándokhelynek számít a templom és hosszú sorok tolonganak mindig Szent Miklós szarkofágja előtt, hogy hozzá tudjanak egy rózsafüzért vagy egy szent képet érinteni és elmondani egy gyors imát.















A templomot számban Myra sziklasírjai követik 448.210 látogatóval. Ami érdekes számomra, hogy a templom és a sírok ott van egymás szomszédságában és mégsem látogat el mindenki mindkét helyre. Pedig csodálatos látványt nyújt mindkettő nevezetesség és hiba kihagyni bármelyiket is, ha már ott van az ember. Myrában a líkiai temetkezési szokásokat ismerhetjük meg és a sziklasírok mellett egy impozáns antik színház is található.



A harmadik a sorban az Aspendosi színház a maga 371.018 látogatójával. Ez a legnagyobb épségben megmaradt római kori színház. Befogadó képessége legalább 20.000 fő. A mai napig kiváló az akusztika és nyáron itt tartják meg az Aspendos Opera és Balett Fesztivált is.



Utanna jön az Alanyai vár 343.724 turistával, a továbbiak a sorban a létszámot tekintve már nem érik el a 300.000-et. A listán a következő látnivaló Perge antik városa (272.655), majd Olympos (259.083) és Phaselis (191.735). Meglepetésemre csak a 7. Helyet foglalja el az Antalyai Múzeum a maga hatalmas nagy régészeti kínálatával 173.843 látogatóval. A sort Patara után a sidei színház zárja.

Hogy ez mennyi bevételt hozott az országnak? Hát nem kis összeg: 9.850.721 TL, ami több mint 4 millió euro. Hát nem semmi… 



Megjegyzések

  1. Három éve voltam Dél-Törökországban, az első napon választani lehetett a fizetős programok közül, az én rábeszélésemre a legdrágábbat választottuk, mert abban az 5. napra a "látogatás Aspendosba" kifejezés állt. És én látni akartam a színházat, mert korábban már láttam fényképet róla.
    Ehhez képest kb. 2 órát buszoztunk, majd az aspendosi vízvezeték alatt kiraktak bennünket, 20 perc múlva itt találkozunk felkiáltással. Mi nem a szokványos kirakodás felé indultunk, hanem megnéztünk a temetőt, fura volt hogy nincs virág a sírokon. És mea culpa loptunk 2 narancsot egy ültetvényről. Még nem volt elég érett. :(
    Amikor a rövid idő után, amit kaptunk visszakecmeregtünk a buszra, közölték, hogy most akkor hazamegyünk.
    És a színház? Az nincs benne a programban..
    Olyan dühös lettem, hogy szó szerint megkukultam. Egy óra múlva szólaltam meg, csak ennyit mondtam: szálljunk le buszról. Nővérem sokáig habozott, de végül belement, Manavgat határában lerakott bennünket a busz, saját felelősségünkre. Onnantól kezdte igazán remekül mulattunk. Igazi török ételeket ettünk, nem a turistáknak szánt ízetlen-fűszertelen vackokat. Nem is mentünk többet a csoporttal,nem kellett több bőr- és aranybemutatóra mennünk. Reggel kimentünk a főútra, buszra szálltunk és mindent megnéztünk amit akartunk.
    Emlékszem Sidében ültünk majd egy órát a minaret tövében, mert növérem várta, hogy egy ősz öreg apóka fel fog mászni a sok-sok csigalépcsőn és imára hívja a hívőket. Mindenféle apóka nélkül, vagy anélkül, hogy bárki felment volna a minaretbe megszólalt az allah akbar. Korábban azzal hecceltem, hogy cd-ről szól, de amikor láttam, hogy milyen csalódott, azzal vigasztaltam, hogy az apóka a mecsetből énekel mikrofonnal. :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Piros.

    Hat bosszanto lehetett, hogy nem sikerült eljutni a Szinhazıg, pedig tényleg csodalatos. Ez meglep, hogy oda szerveznek turat de pont a szinhaz nincs benne... :(
    A minaret... :)))) İgen mar cd-röl megy az imara hivas. Örülök, hogy meg tudtatok kostoli az igazi török ételeket, nekem is nagyon izlenek. Merre jartatok még a riviéran???

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei