Düden
Selalesi 1:


Antalya-tól 30 percre van autóval. Hát meg kell mondanom mesés, a táj, a környezet, a vízesés, a barlang. Ezt semmi képen ne hagyja ki, aki a városban jár. Nem is gondoltam volna, hogy micsoda csodás helyre megyünk, az odavezető út poros, néhol aszfalt sincs, csak földút, néha egy- egy ház, pár autó… Mikor a közelbe értünk csak azt lehetett észrevenni, hogy megszaporodtak az autók, a turista buszok és egyre több embert lehet látni. Egy oázishoz tudnám hasonlítani a sivatagban. :) A területre belépő ellenében lehet csak bemenni, de aki már kifizette, az addig marad ameddig jólesik!



Viszonylag nagyobb területen fekszik, mivel több kisebb vízesés, patak, forrás, park is megtalálható a területen. Sokak választják piknikezési helynek, a friss levegő a festői táj, zöld környezet és a kirándulási lehetőség miatt.









A Düden vízesés 20 méter magas, a vízesés mellett egy kis völgybe is le lehet sétálni, ahonnan a legalább 40 méter hosszúságú barlangrendszer kezdődik. Gyönyörű a vízesés, ahogy a magasból zuhan a mélybe, aki közel merészkedik egy frissítő fürdőben lehet része. :) Valamint a lezúduló víz és a pára hatásának köszönhetően sokszor van szivárvány.





Én elképedtem, mikor beléptünk a barlangba, érdekes látvány volt. Pár fokkal hűvösebb is volt. Kisebb és nagyobb „termek”figyelhetők meg, nincs elzárt rész, mindenhová be lehet menni. A barlang folyosóján, több helyen kerülgetni kellett a lecsöpögő vizet, mert jó pár helyen beázik a barlang. Itt legyen óvatos mindenki, mert a föld csúszós és sáros.




De ami teljesen lehengerelt, az volt, hogy a barlangrendszer a vízesés mögött is folytatódik. Én még életemben nem láttam ilyet… Kisebb lyukak vannak a barlang oldalán, ahonnan ki lehetett nézni, éppen hol jár az ember. A vízesés mögötti kis lyuk volt a legszebb, ahogy lenéztem láttam, hogyan csobog lefelé a víz és hogyan érkezik az alul elterülő vízgyűjtőbe. Feledhetetlen volt maga a vízesés is, de mindezt hátulról szemlélni, az fantasztikus élmény volt…














Beach Park, Konyaaltı:




Ez Antalya nyugati, kavicsos tengerparti része, ami a strandolni vágyóknak kedvez. 3 km hosszan húzódik, napágyakkal telítve, amit pát líráért lehet bérelni. A strand felett pálmafákkal borított sétáló utca van, mely mindig zsúfolt, mert itt található a szállodasor is, ami a főszezonban szinte mindig tele van. A legtöbb szálloda itt és Antalya ’Lara’ (kelet Antalya) nevű körzetében található. Az éttermektől, kávézóktól kezdve, sportpályán át, bárokig, üzletekig minden megtalálható.




A sétáló utca bárjai látják el a tengerparton fürdőzők igényeit, így még a napágyakon is van kiszolgálás. Nem messze van az Aquapark és Delfinárium, amit ugyan nem próbáltam, de a későbbiekben mindenképpen szeretném.




Szívem szerint minden nap jöttem volna úszni, de furcsa módon nekik a 35°C felel meg a strandolásra. Ha „csak” 30 °C volt már az hidegnek számít. Mondtam Kadirnak egyszer jönnél el hozzánk, még nyáron sem menne strandra. :) Nagy nehezen, de párszor rá tudtam venni a fürdőzésre, bevallom nem volt könnyű. Amikor decemberben kint voltam, még akkor is voltak néhányan, akik fürödtek, az tuti, hogy nem törökök voltak. :)






Szökőkutak:


Mondhatni dúskál a város szökőkutakban. szebbnél szebbeket láttam, amik este színes lámpákkal vannak díszítve. Előre programozottak, fél percenkét váltakozik a forma. Én órákat tudtam ilyen parkokban ücsörögni, csodálva a szökőkutakat. Némelyek közülük szobrokkal, különféle alkotásokkal voltak megspékeve. Néhány képet, azokról melyekről nem beszéltem eddig. Sajnos nálunk nincs ennyi szépség egy helyen. :)




















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei