Kirándulás Rodoszra

Idén ismételten ellátogattunk Rodoszra egy study tour keretében. Reggel 6 órakor indultunk Antalyaból, egy 2.5 óra utazás után megérkeztünk Fethiyébe, ahonnan a hajónk indult 9-kor. Sajnos semmi időnk nem maradt szétnézni a városban, mert egy gyors útlevél ellenőrzés után indult is a Poszeidon nevezetű hajónk, ami 1.5 óra leforgása alatt ott is volt Rodoszon.

Ott már várt minket egy kisbusz és a helyi idegenvezető, és egy Panoráma túra következett. Rodosz városa Rodosz szigetének északkeleti csücskén helyezkedik el. A több kultúra emlékét hordozó óváros rendkívül jó állapotban maradt fenn, 1988-ban a Világörökség részévé avatták. A sziget mindössze 73 km hosszú és 25 km széles.

A kikötőből elindulva megtekintettük a középkori városfalat, amely 4 km-es, egy török temetőt, a tengerpart mentén található közigazgatási épületeket. Majd elhagyva az Óvárosi részt, Rodosz turista negyedét láthattuk, ahol megannyi szálloda, panzió található, a továbbiakban utunk a Monte Smith nevű dombra vezetett ahonnan csodálatos panoráma nyílik a tengerre. Itt található az Akropolisz, egy kicsit lejjebb pedig a stadion.

Akropolisz

Majd visszaérve az Óváros bejáratához egy hangulatos kis sétát tettünk, megtekintve a Nagymesteri Palotát, amit a máltai lovagrend épített, 13. századi Miasszonyunk templomát, Ibrahim pasa mecsetét…
İbrahim Pasa Mecset

Az ebédünk egy tradicionális görög étteremben volt, ouzoval, élő zenével. J

Ebéd után volt egy kis szabadidőnk az Óvárosban, kicsit még körbenéztünk, lementünk a tengerpartra, gyönyörködtünk a 2 egymás mellett állomásozó hatalmas nagy luxus hajókban, majd újra vissza a kikötőbe, gyors passaport kontrol és már indultunk is vissza.

Hangulatos, viszont fárasztó kirándulás volt, este 22 órára már vissza is értünk Antalyaba.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon