Munka

Az inerjú után 1 héttel már kint is voltam Törökországban. :)

Jó kis csapattal dolgoztam együtt, nagyon sokat tanultam, és élveztem minen percét a munkának. Sokszor nem volt könnyű, de megvolt a magam kis célja, hogy miért csinálom. Annyira boldog voltam, hogy újra Törökországban vagyok... Hál Istennek olyan kedves és segítőkész volt mindenki, hogy ilyet Magyarországon még nem tapasztaltam, sajnos. Teljesen mások az emberek, sokkal türelmesebbek, segítenek mindenféle hátsó szándék nélkül és én jobban szerettem ebben a környezetben lenni...

Feladataim közt szerepeltek:

  • reptéri transzfer
  • hotelek látogatása, infós időpontok megtartása
  • túrák szervezése, eladása
  • kirándulások lebonyolítása (ezt élveztem a legjobban)



Törökországban munkavállalási vízum és tartózkodási engedély fejében lehet dolgozni. Az elején elkezdte a cég intézni, de 2 hónap kellett hozzá. Mivel a szerződésem csak a szezonra, 4 hónapra szólt, ezért a vízumot is csak 4 hónapra kaptam meg, melyet a Budapesti Török Nagykövetség ad ki (Andrássy út). Utánna a tartózkodási engedélyt a török rendőrségen lehet beszerezni.


Fontos, hogy a munkavállalói vízum egyszeri beutazásra érvényes!!!!

  1. Munkavállalási vízum díja 101 euro, mely helyben fizetendő a nagykövetségen ( egy új változtatás volt a munkavállalási törvényben, ami miatt egyszer haza kellett utaznom. Mert személyesen kellett megjelenni a követségen)
  2. Tartózkodási engedély (Ikamet) díja 181.45 török líra volt



Nagyon sok helyre eljutottam, összes kiránduláson részt vettem, amit az utazási iroda kínál a régióban:

  • Demre, Myra, Kekova

  • Side, Manavgat

  • Antalya városnézés

  • Antalya, Kemer hajókirándulás

  • Trója és Anatólia tüze zenés, táncos előadás Aspendos-ban

  • Török est

  • Delfin show és aqua park

  • Düden Selale, Varsak







Kemény 4 hónap volt, pihenni nem sokat tudtunk a kolegákkal, hiszen minden vendég elvárja, hogy a nyaralása tökéletes legyen. :) Azt a kevés szabadidőt is amim volt telefonálással töltöttem. Így, hogy minden nap többször is tudtunk beszélni Kadirral, kezdett ő is megnyugodni, hogy jól veszem az akadályokat. Bár sokszor neheztelt, mikor 'le kellett ráznom' a munka miatt. :) De a munka az munka!


Jöttek a további gondok, hogy a páromat elkapták kétszer is, hogy mobil van nála. Az első alkalommal még megúszta, hogy a parancsnok összetörette vele a telefont, de már másodszor nem volt ekkora szerencséje. Sajnos behívatták az irodába és aláirattak vele egy papírt, hogy elkapták és megfenyegették, hogy küldik a hadbíróságra. Drágámat ez sem vetette vissza, kétszer kapták el, de még aznap délutánra már új telefonja volt. Mégpedig úgy, hogy kiszökött, átmászva a szöges dróton, hogy meg legyen oldva kapcsolattartásunk egyetlen forrása.


Nagyon izgultam miatta, eddig nem történt semmi, nem kapott idézést a hadbíróságtól. Mivel nincs már sok hátra és ezek a bírósági procedúrák hosszas lefolyásúak, úgy néz ki, hogy megússza. Insallah.....





Megjegyzések

  1. Szia Érdeklödnék hogy te hogy tudtál kijutni Törökországba én is szeretnék de az interneten nem találok olyan oldalt ahol találnék Törökországi munkát segítenél nekem? Elröe is köszönöm a válaszodat Üdv Viktória

    VálaszTörlés
  2. Szia Viktoria.
    én egy utazasi irodanak dolgozom. Annak idején ugy jutottam ki, hogy böngéztem a hirdetéseket, amiket utazasi irodak adtak fel törökorszagi munkaval kapcsolatban. Jelentkeztem - interju - és mar itt is voltam. Szerintem ha a turizmusban szeretnél elhelyezkedni nézd meg azoknak az irodaknak a honlapjait, akik törökorszagba utaztatnak. Vagy egy török allashirdetéseket tartalmazo oldal: www.kariyer.net
    Jo keresgélést és sok sikert.
    Üdv

    VálaszTörlés
  3. Szia, engem is nagyon érdekel! Szükséges a török nyelvtudás?
    Angolul beszélek társalgási szinten, a törököt csak most kezdtem el tanulni, de jól haladok. Nyáron szeretnék dolgozni, és nagyon jó lenne Törökországban :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei