Nyaralás Dubaiban

Ismét elérkezett az éves kiruccanásunk. Mivel még csak 8 hónapos a kislányunk így nem akartunk túl messzire menni meg túl sok időre sem. Ezért esett a választásunk Dubaira, március 7-12ig. Pegasus légitársasággal mentünk, ami nem túl kényelmes, de olcsóbb volt a jegy és szerencsére DXB-re érkezik. A taxi tarifák 25 dirhamról indulnak a reptérről.

Deira negyedbe foglaltam szállást, ami 5 km a reptérről. A Lavender hotelre esett a választás, 5-6 percre a metro megállótól, szembe a hotellel szupermarket. A szoba tágas, kényelmes, tiszta, ajándék víz és pipere cikkek a bekészítve, nekünk ennyi  volt a fontos. Hajnalba érkeztünk, gyorsan ment a bechekkolás, mire felérünk a szobába, már a babaágyat is meghozták.

Az 1. Napra a környék felfedezését terveztük (Deira/ Bur Dubai). Vettünk silver nol metro kártyát, 25 dirhamba került, amiből 19 leutazható. Elsétáltunk az arany piacra körbenézni, hát tudtam volna választani valamit. J Szebbnél szebb dolgokat láttunk, kicsit a törökországi aranyboltokra emlékeztetett a látvány. Viszont a környéken elég sok nyomuló árus van, akik próbálják a turistákra rásózni az original copy órákat és táskákat, a tizedeik után már kezdett zavaró lenni.

Majd tovább sétáltunk a fűszer piacon át a kikötőbe, ahol abrával áthajóztunk a folyó másik oldalra (1 dirham), Bur Dubaibaba. Textil piacon vezetett az út a Dubai Múzeumig, ami egy erőd szerűség. 3 dirham volt a belépő, az udvaron egy két ágyú és egy ház régi berendezésekkel van kiállítva, majd az egyik sarokba van egy kis ajtó ahonnan csak lefelé kell menni. Ott már sokkal több minden van. Etnográfiai rész, régi életet, ruhákat, kereskedelmet, gyöngy halászatot mutatják be az élethű ember figurák, nekem nagyon tetszett. Innen a Bastakiahoz vezetett az utunk, ami kb. 600 méterre van a múzeumtól. Itt leültünk megpihenni, kávézni egyet. Csak sajnos később vettem csak észre, hogy pont a kávé múzeum mellett ülünk és kávázunk. Már bánom, hogy nem ott kávéztunk… Ingyenesen látogatható, a kávékat, felszereléseket és a kávézás történetét mutatja be a kiállítás, a felső szinten pedig egy nagyon hangulatos kávézó van berendezve. Mára ennyit terveztünk, amit észrevettünk, hogy helyiekkel nem is nagyon találkoztunk, hanem szinte mindenki vendégmunkás, bevándorló vagy turista volt.

2. Nap: Mivel ez nap péntekre esett és az szabadnapnak minősül, így egy kicsit fürödtünk a hotel medencéjében, majd taxival elmentünk a Kite beachre. Próbáltunk olyan részt keresni, ahol lehet bérelni napernyőt és napágyat. De sokkot kaptunk mikor közölték, hogy ez 200 dirhamba fog kerülni. Egész napot nem terveztük ott tölteni, így kihagytuk, lepakoltunk a part mellé és mártóztunk egyet. A víz olyan 23 fokos lehetett, a hőmérséklet pedig 33, így ajánlatos mindenképen naptej, kalap használata. Gyűjtöttünk néhány kagylót és indultunk is tovább a monorail megállójához, hogy ki tudjunk menni a híres pálma szigetre megnézni az Atlantis Hotelt. A monorail return jegye 25 dirhamba került, próbáltunk előre ülni, hogy minél többet lássunk. Nekem egy élmény volt a tenger felett utazni, ahonnan csodás panoráma nyílik a hotelre. Közelebb érve szembesültünk, hogy hatalmas épületről van szó. 1539 szobával rendelkezik, aquaparkkal, delfináriummal és egy akváriummal is. Az akváriumból viszonylag sokat lehet látni kívülről is. Több híres étterem is helyet kapott itt, pl. Gordon Ramsey étterme.

3. Nap: Erre a napra foglaltam jegyet a Burj Khalifa 124. emeleti kilátójába (135 dirham, ha valaki naplementét akar nézni, abban az időben felárasak a jegyek). A Dubai mallon keresztül vezet az út, kb. 2 km a metrótól, de szerencsére mozgó járdák vannak. Hát bevallom párszor megkérdeztük, hogy merre kell menni, hatalmas a pláza, 1200 üzlet található, minden világmárka képviselteti magát, de van még egy akvárium is (ami nem nagy szám), „vízesés”, esernyős utca. Végül megérkezve a Burj Khalifához beváltottuk a jegyeket, babakocsit nem lehet felvinni, erre van egy megőrző, ahol tárolják a nagyobb csomagokat, hátizsákokat, babakocsikat. Csoportosan indultunk a lift felé, ami a világ leggyorsabb liftje, alig 30 másodperc alatt ér fel a 124. Emeletre. Tényleg semmit nem lehet érezni, se azt hogy elindul se azt, hogy megáll. Több rekordot is tart a Burj Khalifa, világ legmagasabb tornya, 828 méteres (160 emeletes), a legmagasabban lévő lakószint a világon (160. Emeleten), a legmagasabban fekvő kilátó, a legmagasabban fekvő mecset (158. emeleten), a legmagasabban fekvő uszoda (76. emeleten), a legmagasabban fekvő szórakozóhely (144. emeleten), a legmagasabban fekvő étterem (Atmosphere a 122 emeleten). Fentről tényleg csodás kilátáts tárul az ember elé, kislányunkról alig tudtunk fényképet csinálni, mert annyira nézelődőtt. Nemcsak benti rész van, hanem a terszra is ki lehet menni. Kihagyhatatlan program, ha valaki Dubaiban jár. A nap többi részében először megnéztük nappal a vizi showt, majd elmetróztunk a Dubai Marinába, ami egy mesterséges öböl felhőkarcolokkal, tornyokkal.

Itt található a híres csavart toronyháza, a 307 méter magas Cayan Tower, ami 90 fokkal tekeredik el. Itt sétáltunk egy nagyot, ittunk egy kávét, kapkodtuka  a fejünket jobbra-balra. Majd este visszamentünk a Dubai mallhoz, megnézni sötétben is a vizi showt és a Burj Khalifát kivilágítva. Valamint autót szerettünk volna bérelni, viszont azzal szembesültünk, hogy nem szívesen adják oda az autót 1 napra a cégek, minimum 2 de van amelyik 3 napról indít. Jó néhány rent a car irodába jártunk, végül a Dubai mallban találtunk egyet (Thrifty car rental) akik egy napra is bérbe adják.

4. Nap: Mai napra egy Abu Dhabi látogatást terveztünk a bérautóval. Reggel indultunk mert 140 km állt előttünk. Furcsa látvány volt Dubai homokviharban, mintha köd vagy nagy pára lett volna, alig lehet látni valamit a felhőkarcolókból. A Yas Islandon keresztül vezetett az út az Emirates Palace-ig, ami egy igen impozáns luxus hotel. Körülötte a nagy hotelláncok szállodái találhatóak. A securitisek csak benéztek az autóba és már engedtek is tovább, nem kellett előre időpontot foglalni, csak annak, aki szeretné próbálni az arany poros kávét. Viszont az öltözködésre figyelnek, dress kód van. 1-2 órát elnézelődtünk, majd innen a Sheikh Zayed mecsethez mentünk, ami ingyenesen látogatható. A világ 8. Legnagyobb mecsete és itt is nagyon figyelnek az öltözködésre, ha nincs hosszú újjú alsó és felső valamint kendő, akkor a hölgyeknek adnak egy abaját. A mecset egyszerre 40 000 hívőt tud befogadni, itt található a világ legnagyobb perzsa szőnyege és kristály csillárja is. Szép kidolgozású, hófehét mecsetet ki lehet szúrni az autópályáról könnyen, csak az odajutás volt kicsit macerás. Itt is elég sok időt töltöttünk, másra szinte nem is maradt időnk, indulni kellett vissza Dubaiba, mert esténkét nagy dugók szoktak lenni és az autót is vissza kellett vinni. Meg össze kellett pakolnunk, éjjel 1-re már a reptéren kellett lennünk. Ennyivel le is telt a tartalmas kis nyaralásunk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon