Török lagzi magyar módra

Hát először is nem könnyű menyasszonynak lenni, fárasztó meló az egyszer tuti.
Lagzi előtti napra összebeszélünk a csajokkal hogy leánybúcsú jelleggel elmegyünk egy közös hamamozásra. Amit szép lassan kezdett lemondani mindenki
Már el is keseredtem, hogy megbeszéljūk azt eltűnik mindenki. Közben anyosék bejelentették, hogy egy ilyen tradicionális kına gecesit (lánybúcsú) akarnak tartani török módra hennával meg sirató tánccal, amitöl frászt kaptam. Csak a török fürdő lett volna, amivel megmenekülhettem volna, de ugye lemondta mindenki igy húztam a szám de belementem....


Délután jött anyós az egyik rokonnal bekeverni a hennát és már akkor elkezdtek énekelni. A családom nem látott még ilyet, mert Magyarországon egy lánybúcsú teljesen mást jelent. Nagyon meglepődtek, de érdeklődve figyelték az eseményeket, hozzáteszem velem együtt. Estére a szomszédok, sőt az egész aparmanban akik laktak meghívást nyertek. Mikor már leültettek minket egymás mellé a szobába, hogy kezdik a “buli”, akkor csengettek és a legtöbb magyar barátnöm egyszerre ott volt. Hát annyira megörültem, hogy még pityeregtem is egy kicsit. Majd kiderült, hogy egy összeesküvésbe cseppentem bele. Titokba szervezkedtek a férjemmel egyetembe és senki nem árult el semmit. De nagyot ütött az tény. Jól esett, hogy így megleptek. Majd mikor a vendégek elszivárogtak jöttek a magyar zenék meg a pálinka. Fél háromig mulattunk...



Másnap következett a lagzi elökészületei. Már kb délben elegem volt. A hajamat egy itteni fodrász csinálta, aminek a díja benne volt a szalon árában. Jol összevesztünk vele, majd a saját fodrászomnál kötöttem ki, hogy csináljon vele valamit. Hajam letudva, majd jött Kinga barátnöm sminkelni, ezt már nem is mertem törökre bizni. Közben Kadir elment feldíszítettni az autót. Szépen lassan alakulgattak a dolgok... 3-kor mentünk fotozásra. A cipő törte a lábam, a menyasszonyi ruha nehéz és kényelmetlen volt. Nem sorolom tovább. Majd hazajöttünk megpihenni egy kicsit. Szerintem nem sok menyasszony mondhatja el, de kelle paca levest ettem majd disznosajtot csak hogy jo legyen leöblítve egy kis pálinkával.
Este 7-kor nyitották a szalon kapuit, a család előre ment fogadni a vendégeket. Kettesben maradtumk egy kicsit. Kérdezi Kadir hogy izgulok? Mondom hát igen. Kérdezem és ő? Persze hogy nem izgul, hangzott a válasz. De mikor az elsö tánc volt ugy remegett szegény, mint a kocsonya.


Mikor megérkeztünk a szalonba, a legtöbb meghívott is már ott volt. 70-en voltak a lagzin, akik nagyobb részben az én oldalamról érkezett. Én ennyire is számítottam, tulajdon képen úgyis lesz még egy lagzi Batmanban, ami a férjemnek és a családjának a kívánsásga szerint fog rendeződni és az jóval zsúfoltabb lesz. Csak hogy áldozzunk a keleti tradíció oltáránál is és, hogy mindenkinek meglegyen az akarata. Ne kelljen senkinek se lemondani se az igényeiről se a kultúrájáról, ezért gondotunk 2 lagzit. J Ezért ide Antalyaba csak a nagyon szűk családja jött el a férjemnek.
Pálikázás csak diszkréten asztal alól, mert az összes szalonban tilos az alkohol fogyasztás. Bár azért már a vége felé sikerült mindenkinek túl jól is éreznie magát. Persze Kadir vitázott is miatta, hogy minek kellett pálinkázni, meg minek mentem nélküle táncolni meg bla bla bla. Mondtam hogy hagyjon már békén nekem igy esett jól és ennél azért durvábbak a magyar lakodalmak. Batmanba úgy is úgy lesz, ahogy ő akarja. Nálunk egy lagzin ez a szokás és fogadja el. Egyszóval megadtuk a modját.
Éjfélig tartott a lagzi. Mivel sajnos, itt minden lagzit ekkor lőnek le. Mi meg csak akkor jöttünk volna bele. Ekkorra szinte az összes török már elszivárgott. Olyan kötelesség tudat nekik az egész. Ücsörögnek egy kicsit majd megvárják míg feltüzik az aranyat vagy a pénzt, gratulálnak és lelépnek... Mi pont a buli miatt csináljuk...
A szalonból rögtön Sidebe mentünk egy kis pihenésre. 2 napot elvonultunk egy hotelba, amit ajándékba kaptunk. Elsö éjszakát végig veszekedtük a már emlitett dolgok miatt, hogy minek pityókáztunk annyit, minek volt ez vagy az... csak úgy ahogy általában. Ezek is totál mi vagyunk. A nászéjszakán mi mást is csináljunk mint hogy veszekedjünk...




Na azért hajnalra kibékültünk, mint mindig. Mondhatnám ez is jellemző.
Amúgy a hotel nagyon szép volt. Kaptunk pezsgő bekészitèst, köszöntő levelet, szivecskét az ágyra. Kaja kóma, koktélozás, medencézés, csuzdázás, szaunázás. Szóval jól telt nagyon, jó lett volna többet maradni, de akkor még itt volt a család meg persze a munka is. Ezzel még nem ért végeta történet, mert pontosan 1 hónap múlva Folyt. Köv...







Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei