Útlevél

Elérkeztem, ahhoz az időponthoz, hogy közeleg az útlevelem lejárati dátuma.  Még jó, hogy időben kezdtem el gondolkodni, mert van egy olyan törvény, hogy az útlevélnek 6 hónapig érvényesnek kell lennie az utazáskor. Még a hazautazással nem is lenne baj, csak a visszaúttal, mert akkor már csak 4 hónapig érvényes az útlevelem. Mint kiderült ez problémát jelenthet…

Felkerestem e-mailben az ankarai magyar konzulátust, mert telefonon valahogy sosem jutottam előrébb. Meglepetésemre nagyon segítőkészek voltak. Tájékoztattak, hogy foglaljak időpontot, ez az első lépés. Ezt az alábbi linken lehet megtenni, ha valaki útlevelet tervez csináltatni:  ifr.mfa.gov.hu  

És már csak az odajutást kellett megoldani. Autóbusszal vagy repülővel lehet eljutni Ankarába, én a rövidebb utazási idő miatt választottam a repülőgépet. Anadolu jet-nél foglaltam jegyet, Ankara kb. 1 óra repülőútra van Antalyatól. Minden rendben zajlott, sikeresen landoltunk Ankarában. A reptértől BELKOAIR feliratos busszal (5,25 TL) mentem Kızılay megállóig, ez 1 órás menetidő. Onnan dolmuş-sal a konzulátusra.

Alper bey és Gabriella nagyon kedvesek és aranyosak voltak. 20 perc alatt végezni is lehet, ha nem nálam romlana el a system… J  Így újra kellett mindent csinálni, de gyorsan megvoltunk. Minden digitálisan történik. Egy masina elé kell leülni, kettőt villan és kész is a fénykép. Ujjlenyomathoz is csak a gépre kell tenni a kezet, valamint az aláíráshoz is csak ebbe a masinának a megadott részébe kell írni és ez is megvan. Szuper jó kis ketyere.
Amíg kitöltik a megfelelő dokumentumokat csak el kell szaladni az 5 perc távolságra lévő Iş Bankba, befizetni az útlevél díját, ami 10 évre 89 euro. Mire visszaértem már készen is voltak mindennel, csak alá kellett írni a papírokat. Elvileg 5-6 héten belül meglesz az útlevél, telefonon értesítenek erről. Rugalmasak mindenben, arra is van lehetőség, hogy kipostázzák. De szerintem én visszamegyek, mert annyira megtetszett a város, hogy jobban körül szeretnék nézni. Így nagyon úgy néz ki, hogy az idei cél Ankara bevétele lesz. J


Utána máris a reptér felé vettem az irányt, meglepetésemre minden zökkenőmentesen történt és nagyon jó tapasztalatokkal tértem vissza Ankarából. Már csak azt kell megvárnom, hogy megérkezzen az útlevelem…   

Megjegyzések

  1. Azt meg hozzateszem, hogy az ankarai konzulatuson csak hetfötöl csütörtökig delutan kettö es fel öt között van telefonos ügyfelfogadas a (312) 442 22 75 szamon. A consulate.ank@mfa.gov.hu cimre erkezö e-mailekre pedig legkesöbb 2-3 napon belül valaszolnak.

    Lara, ha jössz vissza, mindenkepp szolj ram, es majd beülünk valahova egy jo kis teara, ok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Petra.
      Még nem tudom pontosan mıkor de tervbe van hogy visszamegyek. Akkor mındenképes szolok :)
      Képzeld mar hıvtak ıs, 2,5 hét alatt megjött az utlevelem. Postan varom hogy megérkezzen...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Felső Düden Vízesés

Mit nézzünk meg Antalya-ban

Török riviéra luxushotelei